Hoe kies ik het juiste laadstation?
Bij het kiezen van een laadstation zijn er verschillende dingen om over na te denken. Hoe snel moet je auto opgeladen zijn? Moet het laadstation 'slim' zijn? Wij helpen je graag verder bij deze zoektocht.
Hoe kan ik een laadstation aanvragen?
Weet je al welk laadstation je wilt? Dan kan je jouw laadstation aanvragen via ons contactformulier. Wij helpen je stap voor stap om alle benodigde informatie aan te leveren.
Zodra je jouw aanvraag volledig hebt afgerond, ontvang je van ons een offerte voor het plaatsen van jouw laadstation op basis van de informatie die je hebt ingevuld.
Hoe weet ik of een laadstation bij mijn woning geplaatst kan worden?
Afhankelijk van de situatie kijken we of er een laadstation bij je woning geplaatst kan worden. Heb je een eigen oprit? Dan is het vaak geen probleem! Woon je bijvoorbeeld in een appartementencomplex? Dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Wat kost een laadstation bij Van Mossel?
De kosten van een laadstation en de installatie zijn afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Vooraf krijg je een heldere offerte, met daarop de kosten van het laadstation zelf, de installatiewerkzaamheden en het online abonnement.
Hoe kan ik een laadkaart aanvragen?
Je kan eenvoudig een laadkaart aanvragen via de Van Mossel Energy app. Download de app, maak een account aan en vraag via een paar eenvoudige stappen een laadkaart aan.
Hoe snel kan mijn auto thuis opladen?
Dat is afhankelijk van je auto en het type lader dat je gebruikt. Je kan het zelf berekenen door het vermogen van de accu van je auto te delen door het vermogen van het laadstation. Houd hierbij rekening met de maximale laadsnelheid van de wagen.
Voorbeeld: als jouw auto een accu van 40 kW heeft en het laadstation een vermogen van 8 kWh, dan is de laadtijd 40 gedeeld door 8, dus circa 5 uur. Opgelet: als de wagen maximum kan laden tegen een snelheid van 7,4 kWh, zal dit de laadtijd verlengen.
Kan ik mijn auto ook onderweg opladen?
Ja, met de Van Mossel Energy laadkaart kan je jouw auto vrijwel overal langs de snelweg of op openbare parkeerplaatsen opladen. Zo kan je terecht bij meer dan 750.000 laadpunten in 35 Europese landen.
Onder andere: FastNed, Shell, Total, Ionity, …
Kunnen anderen ook bij mijn laadstation opladen?
Ja, dit kan als je laadstation als publiek of semi-publiek is ingesteld.
Bij welke punten kan ik laden met de Van Mossel Energy laadkaart?
In Europa kan je de laadpas in maar liefst 35 landen gebruiken. In de Benelux heb je toegang tot de meeste laadpunten (ruim 90% dekking). In de Van Mossel Energy app vind je alle ondersteunde laadpunten binnen Europa terug.
Waar moet ik op letten bij laden in het buitenland?
Met behulp van onze app kan je altijd snel een laadpunt bij jou in de buurt vinden. Dus ook in het buitenland! Let echter wel op de tarieven. Deze vind je terug in onze app.
Wat is een tijdtarief?
Met een tijdtarief betaal je, naast de kosten voor de geladen kWh’s, ook voor de minuten die jouw auto aan de laadpaal staat aangesloten. Een tijdtarief voorkomt dat men onnodig lang aan de laadpaal blijft staan.
Wat is een blokkeertarief?
Een blokkeertarief is een variant van het tijdtarief. Het doel van beide is gelijk, alleen gaat het blokkeertarief pas lopen na een bepaalde tijd. Voordat de maximale tijd wordt bereikt, geldt alleen het kWh-tarief. Wij raden je dan ook zeker aan om jouw auto van de laadpaal te halen wanneer deze weer voldoende capaciteit heeft.
Hoe werkt de installatie van een laadstation?
Ten eerste maken we op basis van de door jou aangeleverde foto's een offerte. Als we niet over voldoende informatie beschikken, zal een technieker ter plaatse komen om de situatie te beoordelen. Daarna zal je een maatofferte ontvangen. Op basis daarvan plannen we een afspraak met je in voor de installatie. We komen het laadstation op de afgesproken tijd bij je installeren, zoals vermeld in de offerte. Veiligheid is voor ons van groot belang; daarom hebben al onze monteurs de juiste diploma's en werken ze volgens alle geldende veiligheidsnormen.
Wat is de levertijd van een laadstation?
De levertijd van jouw laadoplossing hangt af van je situatie. Heb je het laadstation samen met een EV bij ons gekocht? Dan doen we er alles aan om het laadstation voor jouw deur te hebben voordat je auto geleverd wordt. De exacte levertijd is afhankelijk van de installatiewerkzaamheden.
Wat als mijn laadstation niet werkt?
Werkt je laadstation niet? Excuses voor het ongemak. We helpen je graag verder. Je kan ons 24/7 bereiken via
Wat als mijn situatie anders blijkt te zijn dan ik vooraf heb aangegeven?
Uiteraard kunnen er altijd kleine afwijkingen zijn ten opzichte van wat vooraf verwacht werd. Daar houden we rekening mee en in de meeste gevallen levert dat geen problemen op. Als de situatie - om welke reden dan ook – echter te veel afwijkt van wat vooraf besproken werd, moeten we een nieuwe offerte opstellen. Afhankelijk van de afwijking kunnen de kosten lager of hoger zijn dan de oorspronkelijke offerte.
Bijvoorbeeld: je hebt aangegeven dat er 10 meter graafwerk nodig is, maar dit blijkt 4 meter te zijn.
Waarom moet de kruipruimte van mijn woning droog zijn?
De kruipruimte moet droog zijn, omdat de combinatie van elektriciteit en water gevaarlijk kan zijn. Voor de veiligheid van zowel jou als onze monteur is het daarom belangrijk dat de kruipruimte droog is.
Hoe koppel ik mijn Van Mossel Energy laadkaart aan de van Mossel Energie app?
Als je nog geen account hebt aangemaakt op de app, dien je dit eerst te doen. Vervolgens zal de app automatisch vragen naar jouw unieke laadkaartnummer. Dit nummer geef je in, waarna jouw laadkaart gekoppeld en direct geactiveerd wordt.
Ben je al ingelogd met jouw account op de app? Ga dan naar ‘Laadpassen’, klik op het plusteken en voer je laadkaartnummer in.
Wat moet ik doen als mijn laadkaart stuk is of niet meer werkt?
Je kan eenvoudig een nieuwe laadkaart aanvragen via de Van Mossel Energy app. Ga naar 'Laadpassen' en klik op het plusteken rechtsboven. Hier kan je vervolgens een nieuwe laadpas aanvragen. Heb je een business card? Stuur dan een e-mail naar energy@vanmossel.be.
Wat als ik mijn laadkaart verloren ben?
Geen zorgen! Via de Van Mossel Energy app kan je eenvoudig de betreffende laadkaart blokkeren. Daarna vraag je via de app simpel een vervangend exemplaar aan.
Hoeveel kost de Van Mossel Energy laadkaart?
Je betaalt éénmalig €5,95 voor de laadkaart.
Wat zijn roamingkosten?
Roamingkosten zijn een opslag per kWh die laadkaartaanbieders aanrekenen om te communiceren met het laadstation. Deze kosten heb je altijd, behalve bij je eigen laadstation thuis. Van Mossel Energy rekent hiervoor een starttarief van € 0,50 en € 0,05 per geladen kWh. De gemaakte kosten kan je aan het einde van de maand terugvinden op jouw factuur.
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken met de Van Mossel Energy laadkaart?
Maandelijks worden de gemaakte kosten gefactureerd. Het is (vooralsnog) alleen mogelijk om Bancontact als betaalmethode toe te voegen. De gemaakte kosten worden dan maandelijks automatisch afgeschreven.
Is het mogelijk om de Van Mossel Energy laadkaart zakelijk te gebruiken?
De Van Mossel Energy laadkaart kan zakelijk gebruikt worden. Met onze software kan je privé geleverde stroom verrekenen met je werkgever volgens het CREG-tarief. Op deze manier betaal je nooit privé voor je ‘zakelijke stroom’.’.
Waar kan ik een overzicht vinden van mijn gemaakte kosten?
Een overzicht van je gemaakte kosten kan je terugvinden in de Van Mossel Energy app.