Contact
Hoe kies ik het juiste laadstation?

Bij het kiezen van een laadstation moet je over verschillende dingen nadenken. Hoe snel moet je auto opgeladen zijn? Moet het laadstation 'slim' zijn? Onze keuzehulp helpt je met het kiezen van het juiste laadstation. 

contacteer ons

Hoe kan ik een laadstation aanvragen?

Weet je al welk laadstation je wilt? Dan kun je jouw laadstation aanvragen via ons contactformulier . Daar helpen we je stap voor stap om alle benodigde informatie aan te leveren. Als je jouw aanvraag volledig hebt afgerond ontvang je van ons een offerte voor het plaatsen van jouw laadstation, op basis van de informatie die je hebt ingevuld. 

Offerte aanvragen

Hoe weet ik of een laadstation bij mijn woning geplaatst kan worden?

Afhankelijk van de situatie kijken we of er een laadstation bij je woning geplaatst kan worden. Heb je een eigen oprit? Dan is het vaak geen probleem! Woon je bijvoorbeeld in een appartementen complex met een VME? Dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Wat kost een laadstation bij Van Mossel?

De kosten van een laadstation en de installatie zijn afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Vooraf krijg je een heldere offerte, met daarop de kosten van het laadstation zelf, de installatiewerkzaamheden en het online abonnement.

Hoe werkt de installatie van een laadstation?

Ten eerste maken we aan de hand van de door jou aangeleverde foto's een offerte. Indien we over onvoldoende gegevens beschikken zal er een technieker ter plaatsen komen om de situatie te beoordelen. Nadien zal je een maatofferte ontvangen. Op basis daarvan plannen we een afspraak met je in voor de installatie. We komen het laadstation op de afgesproken tijd bij je installeren volgens de offerte. Veiligheid is bij ons belangrijk, daarom hebben al onze monteurs de juiste diploma's en werken ze volgens alle geldende veiligheidsnormen.

Wat is de levertijd van een laadstation?

De levertijd van jouw laadoplossing is afhankelijk van je situatie. Heb je het laadstation samen met een EV bij ons gekocht? Dan doen we er alles aan om het laadstation bij jou voor de deur te hebben voordat je auto er staat. De levertijd is afhankelijk van de installatiewerkzaamheden.

Hoe snel kan mijn auto thuis opladen?

Dat is afhankelijk van je auto en het type lader dat je gebruikt. Je kunt het zelf berekenen door het vermogen van de accu van je auto te delen door het vermogen van het laadstation. Hou hierbij rekening met de maximale laadsnelheid van de wagen.

Voorbeeld; als jouw auto een accu van 40 kW heeft, en het laadstation een vermogen van 8 kWh, dan is de laadtijd 40 gedeeld door 8, dus circa 5 uur.

Opgelet, als de wagen maximum kan laden tegen een snelheid van 7,4 kWh zal dit de laadtijd verlengen.

Kan ik mijn auto ook onderweg opladen?

Ja, met de Van Mossel Energie laadpas kun je jouw auto vrijwel overal langs de snelweg of op openbare parkeerplaatsen opladen bij meer dan 850.000 laadpunten in 35 landen in Europa.

Onder andere: FastNed, Shell, Total, Ionity, …

Hoe kan ik een laadpas aanvragen?

Je kunt een laadpas eenvoudig aanvragen via de Van Mossel Energie app. Download de app, maak een account aan en vraag via een paar eenvoudige stappen een laadpas aan. 

Meer informatie

Kunnen anderen ook bij mijn laadstation opladen?

Ja, dit kan als je laadstation publiek of semi-publiek is ingesteld.

Wat als mijn laadstation niet werkt?

Werkt je laadstation niet? Excuses voor het ongemak. We helpen je graag verder. Je kunt ons 24/7 bereiken via 03 600 09 89

Hoeveel kost opladen aan een Van Mossel laadstation?

Zakelijk laden op je laadstation thuis worden vergoed volgens het CREG-tarief. Via energy.vanmossel.be heb je gemakkelijk inzicht in je verbruik en je facturen.

Moet ik thuis zijn als mijn laadstation geïnstalleerd wordt?

Ja, in verband met de veiligheid moet er altijd iemand thuis zijn als het laadstation geïnstalleerd wordt.

Wat als mijn situatie anders blijkt te zijn dan ik vooraf heb aangegeven?

Uiteraard kunnen er altijd kleine dingen anders zijn dan verwacht. Daar houden we ook rekening mee en in veruit de meeste gevallen levert dat geen problemen op.  Als de situatie - om wat voor reden dan ook - te veel afwijkt van de situatie die van tevoren is doorgenomen, moeten we een nieuwe offerte opstellen. Afhankelijk van de afwijking kunnen de kosten lager, of hoger zijn dan de initiële offerte. 

Bijvoorbeeld: je hebt aangegeven dat er 10 meter graafwerk nodig is, maar dit blijkt 4 meter te zijn.  

Waarom moet de kruipruimte van mijn woning droog zijn?

De kruipruimte moet droog zijn omdat de combinatie van elektriciteit en water gevaarlijk kan zijn. Voor de veiligheid van zowel jou als onze monteur is het daarom belangrijk dat de kruipruimte droog is. 

Hoe koppel ik mijn Van Mossel Energy Laadpas aan de van Mossel Energy app?

Wanneer je nog niet ingelogd bent of nog geen account hebt aangemaakt kun je dit eerst doen. Vervolgens zal de app automatisch vragen om het unieke laadpasnummer. Deze kun je ingeven en dan is jouw laadpas gekoppeld en direct geactiveerd. Ben je al ingelogd met jouw account? Ga dan naar laadpassen, tik op het plus-teken en voer je laadpasnummer in.

Wat moet ik doen als mijn laadpas stuk is of niet meer werkt?

Je kunt eenvoudig een nieuwe laadpas aanvragen in de Van Mossel energie app. Ga naar 'laadpassen' en klik op het plus-teken rechts bovenin. Hier kan je vervolgens een nieuwe laadpas aanvragen. Heb je business card, gelieven dan een mail te sturen naar energy@vanmossel.be

Wat als ik mijn laadpas verloren ben?

Geen zorgen! Vanuit de Van Mossel Energie app kan je eenvoudig de betreffende laadpas blokkeren. Daarna vraag je via de app eenvoudig een vervangend exemplaar aan.

Hoeveel kost de Van Mossel Enery laadpas?

Je betaalt éénmalig €5,95 voor de laadpas. 

Wat zijn roamingkosten?

Roamingkosten zijn een opslag per kWh die laadpasaanbieders rekenen om te communiceren met het laadpunt. Deze kosten heb je altijd, behalve bij je eigen laadstation thuis. Van Mossel Energie rekent hier een starttarief van €0,50 en €0,05 per geladen kWh. De gemaakte kosten zijn terug te zien aan het eind van de maand op jouw factuur.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken met de Van Mossel Energy laadpas?

Maandelijks worden de gemaakte kosten gefactureerd. Het is (vooralsnog) alleen mogelijk om Bancontact als betaalmethode toe te voegen. De gemaakte kosten worden dan maandelijks automatisch afgeschreven.

Is het mogelijk om de Van Mossel Energy laadpas zakelijk te gebruiken?

De Van Mossel Energy laadpas kan zakelijk worden gebruikt. Met onze software kan je privé geleverde stroom verrekenen met je werkgever volgens het CREG-tarief. Op deze manier betaal je nooit privé voor je ‘zakelijke stroom’.

Waar kan ik een overzicht vinden van mijn gemaakte kosten?

Een overzicht van je gemaakte kosten kan je terug vinden in de Van Mossel Energy app.

Bij welke punten kan ik laden met de Van Mossel Energy laadpas?

In Europa kan je de laadpas in wel 35 landen gebruiken. In Benelux kan je bij de meeste laadpunten laden (ruim 90% dekking). In de Van Mossel Energie app kan je alle laadpunten die worden ondersteund binnen Europa terugvinden. 

Waar moet ik op letten bij laden in het buitenland?

Met behulp van onze app kan je altijd snel een laadpunt bij jou in de buurt vinden. Dus ook in het buitenland! Let echter wel op de tarieven. Deze vind je terug in onze app.

Wat is een tijdtarief?

Met een tijdtarief betaal je naast de kosten voor de geladen kW’s ook voor de minuten dat jouw auto aan de laadstation staat aangesloten. Een tijdtarief voorkomt dat men onnodig lang aan de laadstation staat.

Wat is een blokkeertarief?

Een blokkeertarief is een andere variant van het tijdtarief. Het doel van beide is gelijk, alleen gaat het blokkeertarief pas lopen na een bepaalde tijd. Voor dat de maximale tijd wordt bereikt geldt alleen het kWh-tarief. Wij raden je dan ook zeker aan om de auto van het laadstation te halen wanneer deze weer voldoende capaciteit heeft om de weg te vervolgen.

Wat is de levertijd van een Van Mossel Energy laadpas?

De levering van een laadpas in Nederland bedraagt doorgaans tussen de 1 en 2 werkdagen.
Levering in België bedraagt 5 werkdagen.

Gebruik van cookies

De Van Mossel Automotive Group (Van Mossel) gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, raadpleeg onze Cookie policy. Bij akkoord op deze cookie policy geef je Van Mossel toestemming voor het gebruik noodzakelijke of optimale cookies op de website. Als je meer wilt weten over hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens, raadpleeg onze Privacyverklaring. Je kunt de instellingen te allen tijde aanpassen via de link onderaan de pagina.